TQ follow saya =)

Saturday, October 3, 2009

Gempa bumi Padang 30 september



Gempa bumi kuat yg melanda padang 7.9 SR sgt dasyat. memusnahkan bnyk rumah, premis pernigaan, sekolah, university, n bnyk lagi.... Indonesia sering menghadapi gempa bumi sbb negara dorg berada di lingkaran api pasifik. mmg sgt2 bahaya utk kene bencana seperti gempa, gunung berapi, dan tsunami.

Kesian dgn rakyat padang yang ditimpa musibah ni.. skarang ekonomi dan semua aktiviti2 kat sana terhenti. Padang adalah salah satu tempat perlancongan yang sering dilawati. terutama rakayat malaysia. Sgt suka pegi padang. Pe lagi.. shoping la.. tp skrg padang akan mnghadapi msalh ekonomi. Bantuan terus menerus datang dr malaysia dan negara2 lain yang prihatin. Itu gune nye jiran kan... saling tolong menolong.. bukan saling bergaduh..

Pada hari yang sama padang didatangi gempa kuat, pulau Samoa jugak digegarkan gempa kuat 8.8 SR dan pulau itu dilanda tsunami. bebehari sebelum kejadian, di philipina dilanda ribut taufan yang kuat...sampai tempias ke Sabah Malaysia.

Doakanlah agar Negara kita dilindungi dan semoga rakyat Indonesia, Philipina, dan Samoa tabah menghadapi dugaan ini....amin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...