TQ follow saya =)

Wednesday, February 2, 2011

Islam will dominate the world



Credit to Google for the picture.

Islam akan sekali lagi dominate the world dan menjadi kuasa besar di dunia ni seperti zaman kegemilangan nya suatu tika masa dahulu. Benda ni dah tertulis dalam al-Quran.
Aku ada dgr lecture dr Sheikh Imran Hosein. Sape dia tu?
=) Aku ske dgr lecture dia walopun aku bukan blaja kat tempat die.
Kalo korg nak tgk kat youtube bnyk.

Dalam lecture dia tajuk Dajjal the False Mesiah. Leh jelaskan kite mengenai Dajjal, sejarah Dajjal tu sniri, dan ape yang Dajjal sedang lakukan dan ape yang bakal terjadi.
Semua tu ada kaitan dgn dunia kita skarang.
Leh jugak tgk series 'The Arrival' kat youtube juga bkaitan dgn idup kite skarang.
Suma nya dirancang oleh Dajjal dan pengikot dia.
Israel adalah sekutu kuat Dajjal kerana mereka pikir Dajjal adalah Al-Mesiah yang akan kembalikan zaman kegemilangan Israel di Jerusalem mcm satu tika dahulu.
Tp tanggapan mereka silap. Dajjal bukanlah al-Mesiah.

Kiamat takan berlaku selagi Islam tak menakluki dunia lagi sekali.
dalam cite 2012 tu bukan kepercayaan org Islam. jgn kita terpengaruh. Bumi ini takkan hancur selagi belom datang nya Dajjal, dan Imam Mahdi serta Nabi Isa untuk menyelamatkan Islam.
Tp bencana akan terus berlaku dgn kerap. Kerana itu adalah tanda2 hari kiamat hampir tiba.

Ada juga yang mengaitkan Segi 3 bermuda dgn tempat dimana Dajjal tinggal. Wallahualam....
Tp yang pastinya Dajjal akan dilepaskan dr ikatan nya bila air di Tasik Galilee kering kontang. dan sekarang korg leh tgk sniri dan laporan dari Israel sniri.
sbb tasik tu ada di daerah Israel.

Nabi s.a.w telah bersabda berkaitan dengan pengalaman sahabat Tamim Ad-Dari ra yang belayar dengan rakan-rakan beliau dan terbabas di sebuah pulau. Selepas mereka bertemu makhluk hodoh yang memperkenalkan dirinya sebagai pengintip, mereka telah bertemu dengan makhluk berbadan besar yang memperkenalkan dirinya sebagai Dajal), “.. Dajal berkata: ‘Beritahu aku tentang pohon-pohon tamar di Baisan, adakah ia masih berbuah?’ Kami berkata: ‘Ya’. Berkata Dajal: ‘Tidak lama lagi ia tidak akan berbuah’. Dajal bertanya lagi: ‘Bagaimana dengan Tasik Tiberia, adakah masih dipenuhi air?’ Kami menjawab: ‘Ya, ia masih dipenuhi air’. Dajal berkata: ‘Tidak lama lagi airnya akan kering’..............” (Riwayat Muslim)

Tasik Tiberia yang skarang dipanggil sebagai Tasik Galilee di Israel. Dan bila ianya terjadi, Dajjal akan dilepaskan dan akan memasuki seluruh bandar2 di seluruh dunia bagi mengumpul pengikutnya. Dajjal mempunyai kuasa yang luar biasa. Orang2 mukmin beriman akan dapat melihat dgn jelas di dahi Dajjal ada tetulis kafir. Pada ketika itu akan datang lah Imam mahdi dan Nabi Isa bg menyelamatkan Islam dan umatnya.

Dan ikotlah mereka bagi memperjuangkan Islam bersama2 Imam Mahdi dan Nabi Isa a.s.
Ketika Itu, Dajjal dan pengikut2 dia akan kalah dan Islam akan kembali berkuasa di dunia dan zaman kegemilangan nya akan terus mekar sampai ke hari kiamat. Wallahualam.....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...