TQ follow saya =)

Thursday, September 1, 2011

Raya with Flu and Cough


Hye! Salam all..
Arini masuk ari ke3 raya... selesema n batuk aku makin menjadi2.. aku nak raya =( .. hm..tak selesanya.. kalau tahun lepas aku demam lepas 3 4 ari raya.. kali ni dpt 3 4 ari sblm raya n sampai la ari raya..

maybe sbb penat sgt time bulan puasa uruskan hal2 mara n visa sume.. aku kalah dgn penyakit ni.. huhuhu... tp aku jgk yang degil.. dah dpt flu cough patutnya berehat bnyk2.. ni aku jejalan je.. Ok korang bgtau. mcm mane ari raya nak berehat? mesti lah nak raya kan? huhuhu.. n ni akibat nye la..tagung sniri. raya ke3 dan penyakit bertambah teruk...

sekarang ape perlu aku wat utk sihat kembali:
(mcm yang org nasihatkan aku, tp leh ke aku ikut? huhuhu)

1. Jgn minum air ada ais ( mostly org buat air ais raya2 ni, dan itu lah yang sedapnya.huhuhu)
2. Berehat diam2 kat umah (boleh ke?? mana tahan kaki ni nak g bjalan je)
3. Makan ubat ikot time (hahha..ni aku tak buat. sbb kalo makan ubat nati mengantuk. lagi2 ubat batuk. pening pusing kalau aku tahan mata ni dr tdo. tak suka)
4. jgn makan pedas2.. (yang ni aku leh sbb aku mmg tak makan pedas sgt, tp kalau rendang kuah kacang mmg pedas sikit.. raya petama n kedua mmg aku makan je suma..hahhaha... )

i want my healthiness again... as i usually can eat, drink, go everywhere and do whatever i wanna do in Raya Day.. =) Ya Allah I'm Redha if this is for my own good. Alhamdullilah... Sakit itu dugaan buat kita utk Dia menguji kita kan kwn2 =) sekurang2 nya Dia bg aku berehat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...