TQ follow saya =)

Monday, September 22, 2008

Rakyat Malaysia bertambah disiplin??

Hai sume.. Aku dah 2 kali tgk rancangan Shamsul@bazaar ramadhan tu..kat tv3.ari isni.pukul 7.30.. Ape yang menarik perhatian aku kan..orang-orang yang datang sanggup beratur panjang-panjang sebab nak beli sejenis makanan.huh. Disiplin betul rakyat Malaysia kan?? ni lah contoh yang baik untuk generasi-genarasi yang akan datang.

Tapi ada sesetengah tempat macam kat jalan raya, rakyat Malaysia masih lg tak berdisiplin. Tapi bagus la kat bazaar ramadhan berbaris macam tu, ye la...tambah-tambah di bulan mulia ni kan.. latih lah diri berdisiplin dan sabar...

Masa bulan puasa je ke nak jadi sabar dan berdisiplin mcm ni? Ni pengalaman aku sendiri la, satu masa tu,aku pegi pasar malam dekat dengan rumah aku, memang ramai dekat pasar malam tu... ye la..mane tak nya.. dak UiTM, UTP, KPM,IKBN... kebanyakan nya datang beli barang kat pasar malam ni..Cerita nya macam ni,aku nak beli makanan kesukaan aku la, "roti john"... So, aku order la.. kena tunggu la..ramai..tak beratur pun...sbb aku tak napak pun punca barisannya.huhu.. lepas tu...ade la sorang kakak ni..Kecoh sangat, aku pun naik rimas dengan dia. Dia bising kata nak hujan.. memang mase tu ari nak hujan sangat dah.mendung. Tapi orang lain tak la kecoh macam dia.. Bila siap roti john tu, leh pulak berebut,die berebut dengan ada sorang lagi kakak tu... ish-ish-ish... ada jugak manusia yang macam ni.penting kan diri sangat, orang lain pun nak balik cepat jugak sebab dah nak hujan,orang lain pun order jugak roti john tu..

Ish-ish-ish...tu lah akibatnya tak beratur, penjual tu pun dah naik pening dah..tak tau siapa yang order dulu..aku pun tak jadi beli...terus balik, sebab hari dah nak hujan lebat... sekian... pesanan: Berbudi bahasa, sopan santun budaya kita...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...