TQ follow saya =)

Monday, August 1, 2011

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yang Mulia =)

Hai semua... Salam =) Hari ni 1 August juga 1 Ramadhan... Umat Islam diseluruh dunia mula berpuasa sepanjang bulan ini.. Saya harap Ramadhan kali ni kita dpt lebihkan amal ibadah kita. Harap Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya.. Huhuhu.. bukan ibadah bila bulan Ramadhan shj. Tp bulan Ramadhan ni bnyk sgt Fadhilat2 nya dgn pahala yang berlipat ganda. Saya harap perubahan dapat dilakukan =) amin...

Tiap kali bulan Ramadhan kita mesti akan bertarawih pada malam hari. Yup. Tak perlulah politik2 time bulan puasa ni.. kebelakangan ni politik negara kita dah makin celaru. dah tak tahu dah mana betul dan mana slh. yang pasti tak ada yang perfect. masing2 ade kelemahan. jgn lah menganggap satu parti tu betul semua tanpa ada cacat celanya.. kita kena terima jika ada kelemahan dan perbaiki bukan dah tahu ade kelemahan tapi cari pihak satu lagi punya kelemahan shj.

Yang tak enaknya, bila politik dah melebihi segalanya, mulalah anak dgn ibu bapa bergaduh, suami isteri cerai berai, adik bradik tak bertegur sapa, kawan hilang kawan. Semua memutuskan silaturrahim semata2 kerana politik. Yang lagi sedih ada jugak yang berpuak2, masa terawih ni nampak jelas.. parti ni semayang jemaah kat sni meminggirkan orang yang parti pihak lain ni.. Yang ni perangai org yang agap besar politik dari agama. Dlm agama Islam kita ni menuntut kita mengeratkan silaturahim. bukan membenci orang, memutuskan silaturahim yang ada. Sedih dengan politik negara yang makin menjadi2 dan lagi sedih dgn org kita yang menanam perasaan benci dlm diri lebih dari perasaan syg.Perasaan syg kalau boleh disemai dlm diri, putih bersih hati. =)

Sama-sama mengingatkan diri sendiri jugak =) nyway.. selamat berpuasa kwn2 =)





lokasi: Masjid UTP Tronoh, Perak.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...